27 januari 2014

Sorry: soms komt het gewoon te laat

Hebben jullie dat wel eens? Dat je iets zegt, wat je echt niet had moeten zeggen gewoon, en dat je dan enorme spijt hebt omdat je weet dat je het niet had moeten zeggen? Je jaagt de mensen waar je van houdt ermee weg en je hebt er zelf niets aan, want jij zit met een kutgevoel.

"Why do we say things we can't take back?"

Ja, goeie vraag... Ik vind zelf dat die quote best wel voor mij geldt, want ik denk niet na voor ik iets zeg, terwijl ik weet dat ik mensen ermee kwets. Sorry is daarna natuurlijk niet genoeg.
Wat betekent nou sorry?  Wat kan je er nou aandoen om iets ongedaan te maken? Helaas bestaat er geen ctrl z in het echte leven... Of een terugspoelknop ofzo. Gezegd is gezegd en gedaan is gedaan.
Maar wat is de grens en wanneer kan je het echt niet meer vergeven, en wat nou als diegene het echt niet zo bedoelde, wat kan je dan doen? Ja geen idee. Als ik ruzie heb met iemand dan roep ik vaak maar dingen die ik echt niet meen, alleen maar om 'de ruzie te winnen', maar ik verlies er alleen maar mee....

"What can you do when your good isn't good enough?"

Misschien vind ik dit wel echt een van de moeilijkste vragen die er zijn.
Ik bedoel, meer dan je best kan je niet doen, maar wat nou als je iets heel ergs tegen iemand hebt gezegd en diegene wil je niet vergeven (wat natuurlijk heel logisch is),
but you can't undo it, you can't go back.... 

Sorry. Het is eigenlijk een woord van niks, wat ook weer heel veel betekent. Vaak is iets met een sorry al opgelost, maar soms is sorry niet genoeg. Wat kan je dan doen, om te laten zien dat je er echt spijt van hebt... Waarschijnlijk niks, want je hebt het gezegd of gedaan en het is gebeurd. Je kan het niet meer terugdraaien of whatever.





What have I done? I wish I could run away from this ship goin' under. What can you do when your good isn't good enough? When all that you touch tumbles down? My best intentions keep making a mess of things. I just wanna fix it somehow. How many times will it take for me to get it right? Can I start again 'cause I can't go back and undo this. I just have to stay and face my mistakes. If I get stronger and wiser, I'll get through this. - Lea Michele




Geen opmerkingen:

Een reactie posten