25 april 2014

Diary | Dagje Amsterdam

Vandaag ging ik met school een dagje naar Amsterdam, een cultureel kunstzinnig uitje. Met nog drie andere 4havo klassen gingen we op stap. Elke klas had een ander programma. Ik ging naar het FOAM (Fotografiemuseum Amsterdam) en naar het Muziekgebouw aan het 'IJ.
Vandaag heb ik veel foto's gemaakt en die wilde ik jullie laten zien, dus dit keer wordt het een fotografisch artikeltje. Veel plezier! :)




Om half 10 moesten we verzamelen op de Prins Hendrikkade, waar ik natuurlijk al om 9 uur stond. Toen mijn klas een voor een aankwam gingen we lopen naar het muziekgebouw aan het IJ. Daar was een of andere 'klankspeeltuin' en ja daar moesten we dus heen. Er was een soort dansvloer, waar allemaal stippen stonden en als je op zo'n stip ging staan dan maakte het een bepaald geluid. Elke stip had weer een ander geluid. Zo kon je met meerdere mensen een best wel gave beat maken, en dat was mijn groepje ook gelukt :)

Natuurlijk waren er ook meer dingen daar, zoals de drumpaddenstoel. Ja, de namen waren niet erg origineel. Anyway, op die drumpaddenstoel zaten allemaal vakjes in een andere kleur, en als je daarop tikte dan maakte het ook geluid. Ook zo konden we weer een aantal beats maken.
Daarna gingen we met de computers aan de slag: via het programma GarageBand moesten we weer een eigen beat maken. Gelukkig mocht ik in mijn eentje, en ik vond mijn beat best wel goed gelukt als ik eerlijk ben :)

 
 


Toen was het tijd voor de pauze. Daarna zouden we doorgaan naar het FOAM, het fotografiemuseum. In het begin was dat heel saai, want we kregen een rondleiding echt door het museum, en dat interesseert me niet echt maar aan het einde moesten we zelf portretfoto's van elkaar maken, en dat vond ik echt heel leuk! De foto's krijg ik als het goed is in de aankomende twee weken, dus die komen dan wel online denk ik.

Daarna heb ik met mijn beste vrienden nog even door de stad gelopen en onder andere een kijkje genomen bij de nieuwe Forever21. Helaas heb ik niks gekocht, dus dat kan ik niet laten zien, maar als ik weer voldoende geld heb ga ik zeker nog een keer langs!

Al met al heb ik vandaag een erg leuke dag gehad. Aan het einde deden mijn voeten wel een beetje pijn, maar ach, who cares? Ik was erg blij toen er thuis een bord met warme kip kerrie klaar stond!

Morgen ga ik naar Slam!Fm Koningsdag, en dan blijf ik bij een vriendin slapen dus dan komt er geen artikel online, maar zondag komt er uitgebreid verslag!

Ik ga nu lekker op de bank kruipen en thee drinken.
Fijne avond en nacht, voor degene die zulke diehards zijn dat ze toch in dit weer (regen en onweer) koningsnacht gaan beleven!

Love,
Romee


Geen opmerkingen:

Een reactie posten