18 april 2014

Random Personal | The girl behind the blog TAG


Deze tag zag ik op Youtube voorbij komen, namelijk van GirlOnTheWhiteBike en ik vond hem erg leuk dus ik dacht, ik neem hem over. Veel plezier!





1. Waar blog je over?
Ik blog voornamelijk over beautystuff, maar ik doe ook heel veel persoonlijke artikels.

2. Welke camera gebruik je?
Ik gebruik nu nog mijn telefoon, maar zodra ik weer een bijbaantje heb ben ik van plan om een wat betere camera te kopen. Waarschijnlijk wordt dat een Canon.

3. Hoe ben je op je blognaam gekomen?
Ik heb een tijd lang gezeten aan mijn blognaam, want ik wilde wel echt een goede naam. De mensen die mij al vanaf het begin volgen weten dat ik ondertussen al 3 namen heb gehad. Ik had eerst "My Own Burning Heart" maar dat vond ik te depressief. Toen ben ik overgestapt op "Golden Glorious", via generator sites en andere blogs ben ik op deze naam gekomen. Toen ik switchte van onderwerp vond ik dat ik ook een nieuwe naam en een nieuwe lay-out moest hebben. Het vorige ontwerp was namelijk een beetje saai met bruin/goud-achtig erin. Ik wilde vooral een nieuwe lay-out, maar wel hoorde daar een nieuwe naam bij. Ik noemde het een soort tweede start. Toen heb ik gekozen voor Fleur di Amore. Ik wilde mijn blog wat persoonlijker maken, maar toch ook weer openbaarder... Is dat een woord? Anyway, ik heet van mijn tweede naam Jasmijn, en zoals iedereen wel zal weten is dat een bloem. Daarom dus de Fleur. Daarbij zat ik een beetje in de Spaanse sfeer aangezien ik toen ik de naam verzon binnen 3 weken in Madrid zou zijn. Ik zat toen te denken aan bloemen van de liefde, in het Spaans. Maar dat was al bezet. Dus ik switchte naar het Italiaans, en toen is Fleur di Amore geboren. Dus eigenlijk is Fleur geen bloem in het Spaans maar iedereen snapt dat als hij "Fleur" ziet staan dat er "Bloem" bedoelt wordt. Het betekent dus eigenlijk niks, maar het klonk zo mooi dat ik dit heb gedaan.

4. Met welke 3 woorden omschrijf je jezelf al blogger?

Oei dat is een moeilijke. Ik denk "eerlijk" omdat ik wel altijd mijn mening geef, ookal is dat misschien niet altijd positief. Verder zou ik het eigenlijk niet weten... Slecht dit.

5. Waar blog je het liefst over?

Ik blog het liefst over toch wel de beauty en fashion dingen, maar ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind om toch wel persoonlijke artikelen te posten. Ik vind alleen zodra ik ze heb gepost vind ik die personal stuff niet zo geweldig meer, maar het schrijven doet me altijd wel erg goed.

6. Welke sociale media gebruik je het meest?

Oke ik ben officieel socialmedia verslaafd. Ik heb op bijna alles een account, en gebruik het best intensief. Vroeger zou ik sowieso zeggen dat ik twitter het meest gebruik, maar dat is nu absoluut niet meer zo. Ik tweet bijna nooit meer wat. Misschien komt dat ook omdat ik een nieuw account aan moest maken omdat ik gehackt was op de oude, en vind ik dat minder leuk ofzo. Als ik nu echt een keuze moet maken is het zeker wel Instagram. Ik post denk ik minimaal wel 1 keer per dag iets, en ik moet me ook echt inhouden om niet meer te posten want dan worden mijn volgers een beetje gek van me denk ik. Ik hou het nu op maximaal 3 berichten per dag, en dat ik redelijk veel moet ik zeggen. Vaak delete ik weer allemaal foto's omdat ik mijn feed niet mooi vind. Mijn instagram is wel echt voor mezelf. Als ik iets post kan ik er heel blij van worden, zeker als het een selfie is en ik krijg veel likes, dat is natuurlijk helemaal een boost voor je zelfvertrouwen.

7. Wat vind je lastig/moeilijk aan bloggen?

De inspiratie om nieuwe artikelen te schrijven. Ik wil vaak wel beginnen met video's maken, maar ik heb er a) geen goede camera voor en b) ik weet nu al dat ik me teveel van eventuele haat reacties aan ga trekken. Daarom schrijf ik tot nu toe alleen maar, maar ik denk dat zodra ik een goede camera heb dat ik het toch wel ga proberen, die video's maken.

8. Hoe ben je je blog gestart?

Eigenlijk was dat zo poef hoi blog. Ik begon op 1 januari jl. Afgezaagd natuurlijk, maar anders is het ook zo ghetto als je ineens middenin iets randoms begint. Vind ik dan. Dussss ik begon op nieuwjaarsdag, en eigenlijk heb ik toen elke keer iets op facebook gezet wanneer ik een nieuw artikel schreef. Nu doe ik dat niet meer. Als je het wilt lezen zoek je het zelf maar op. Soms heb ik ook wel echt een idee dat ik het echt voor niemand schrijf, want niemand zegt er nog wat over dus dan lijkt het alsof echt niemand mijn blog leest, maar ach, ik kan er ook wel om lachen.

9. Wat doe je met haters op je blog?

Ja ik trek me er teveel van aan. Ookal weet ik dat ik dat niet moet doen. Je wordt er zelf niet vrolijker van, dus eigenlijk zou ik het gewoon moeten negeren. Helaas razen die reacties nog wel een paar maanden door mijn hoofd waar ik zelf erg van baal. Ik moet me concentreren op de mensen die het wel leuk vinden dat ik het doe, en natuurlijk dat ik er vrolijk van wordt, want ik word echt heel vrolijk van bloggen.

10. Als je moest kiezen tussen bloggen of nooit meer je lievelings eten eten?

Ja een moeilijke weer... Ik denk toch nooit meer mijn lievelingseten eten, omdat dat maar een gerecht is. Ik kan nog zat andere dingen eten natuurlijk en nooit meer bloggen zou toch wel echt iets zijn waar ik wel echt over in zou zitten.

11. Als je een dag lang 1 miljoen bezoekers zou krijgen, wat voor een artikel zou je online 
 zetten?
 Ik denk een gewoon artikeltje. En misschien wel wat promotie natuurlijk voor social media (instagram kuch) maar wel meer een gewoon artikel wat ik anders ook zou doen, ook omdat je nog niet weet dat je 1 miljoen bezoekers krijgt die dag natuurlijk.

12. Artikel of video?

 Artikel. Tot nu toe zeker artikel, maar wie weet. Misschien kan ik me er in de toekomst toch overheen zetten dat haat reacties niet het enige op de wereld zijn en ga ik video's maken. Maar tot nu toe schrijf ik veel liever artikels.

Nou, dit was hem dan weer. Ik vond het leuke vragen die je echt wel aan het nadenken hebben laten maken.

Lots of love,
Romee



Geen opmerkingen:

Een reactie posten