24 maart 2014

Tutorial | Daily Make-up

Hallooo! Vandaag had ik mijn herkansing geschiedenis.. Laat ik het daar maar niet over hebben..
Het voordeel van herkansingen is dat je maar maximaal 100 minuten op school zit, en de rest van de dag vrij bent. Dat heb ik dus lekker besteed aan foto's maken, mijn kamer een beetje fixen en verschillende make-up dingetjes geprobeerd. Toen kwam ik er achter dat ik misschien wel iets van een tutorial kon maken over hoe ik mijn dagelijkse make-up doe. Daarbij zal ik ook meteen mijn mening geven over deze producten, ookal heb ik misschien dat al gedaan bij andere reviews. Dussss, lees snel verder als je dat wilt weten! :)




We beginnen natuurlijk helemaal naturel. (yes...) 
Als eerste breng je een beetje concealer onder je ogen aan, om de vlekjes een beetje weg te werken, en een oogschaduwbasis op je oogleden. Dat is om je oogschaduw langer te laten zitten. Ik gebruik daarvoor ook concealer, wat prima geschikt is daarvoor. 


Ik gebruik het Absolute Nude Eyeshadow Palette van Catrice Cosmetics voor mijn dagelijkse routine. Ik vind dit een erg fijn palette, omdat je mooie verschillende nude kleurtjes hebt die het toch naturel houden.



Ik begin altijd eerst met de eerste kleur, dit is de lichtste kleur, en die breng ik aan over mijn hele ooglid vanaf de binnenste ooghoek. Dat komt er dan ongeveer zo uit te zien:


Ook breng ik dit een beetje onder mijn oog aan, voor een grotere oogopslag.
Dan gaan we door met de tweede kleur, die breng ik ook over bijna mijn hele ooglid aan, maar niet in de ooghoeken. Deze kleur blend je even goed met de eerste kleur die je aan hebt gebracht.

Dan maak ik een grote stap naar de op een na laatste kleur, en die breng ik alleen in de buitenste hoeken aan van het oog. Dit blend je goed met het geheel, en zo krijg je een diepere oogopslag maar ook een soort 'lichte smokey-eye'. Het is even experimenteren met de juiste kleuren en hoeveelheden qua aanbrengen maar zodra je het hebt gevonden is het een fluitje van een cent.


Helaas heb ik geen foto van alleen de oogschaduw gemaakt, wel eentje waar je die wel ziet zitten maar daar heb ik al eyeliner aangebracht.

Dat is namelijk het tweede wat ik doe.
Ik gebruik de eyeliner van de HEMA. Ik ben er echt verliefd op. Hij brengt heel fijn aan, het kwastje zit al aan de dop vast, dus je hoeft geen extra kwastje te kopen ofzo. En hij droogt mat op, waardoor het super mooi is als daily ding. Natuurlijk kan je deze ook gebruiken voor een avondje uit, want hij is voor alle gelegenheden geschikt!




Nadat ik de eyeliner aan heb gebracht ziet het totaal plaatje er ongeveer zo uit:


Oke shame on me want door de schaduw op deze foto zie je de oogschaduw niet zo goed.... Handig Romee.
(het is dus niet paars... zoals dat op de foto lijkt...)

Maar oke: het laatste wat nog ontbreekt is de mascara. Hiervoor gebruik ik de geweldige Colossal Volum' Express Smoky Eye van Maybelline New York.



Jullie kennen 'm allemaal vast wel :)

Eigenlijk is het perfecte voor deze look natuurlijk nep-wimpers, maar ik krijg 's ochtends om 7 uur echt geen mooie nep-wimpers opgeplakt, dus dan maar flink veel mascara :)

En dan hoort het eindresultaat er ongeveer zo uit te zien:


Natuurlijk kan je voor als je echt geen tijd hebt 's ochtends gewoon de oogschaduw weglaten en alleen eyeliner en mascara opkwakken.

Nou, dit was m dan. Niet echt geweldig ofzo, de foto's zijn ook een beetje mislukt maar ach, who cares? 
Ik in ieder geval niet ;)

Hebben jullie ook een soort dagelijkse make-up routine? Laat het me weten!

Lots of love,
Romee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten